1. Lærer, læge, psykolog, neurolog,diætist, ppr, ergoterapeut, børnepsykolog.
2.De forskellige fagfolk kan komme med viden på forskellige fronter. En lærer kan undersøge hvad Irene kan fagligt, lave test om hvad Rikke kan og ikke kan. Om hun er alderstilsvarende med de andre børn i klassen. Lægen kan teste om Irene har brug for medicin eller brug for at snakke med en psykolog. Lægen kan regulere medicinen Irene får(jeg går ud fra det er til ADHD). Nerologens faglige viden dækker over hvordan hjernen virker. Diætisten har viden omkring kostens betydning for indlæring, adfærd og velbefinnende. PPR fra komunens kontakt kan iværksætte de tiltag der kan hjælpe Irene og hendes familie.
3.Irene har forskellige arenaer hun skal forholde sig til/omstille.
4.Mine værdier er baseret på et kristent livssyn der har respekt til den enkeltes ret til et værdifuldt liv.
5.Jeg tror atdet ville være godt for Irene og hendes familie har brug for at Irene får en aflastningsfamilie. Jeg synes også at når irene er på besøg hos hendes far skal det være med overvåget samvær. Spørge Irene og hendes tid på den gamle skole om der er noget hun savner. Jeg vil også foreslå at Irenes far får hjælp til at komme ud af sit alkoholmisbrug. Der skal være aktiviteter for Irene og hendes søskende og måske et efterskoleophold.
6. Fra udviklingskompasset er det det idadatiske udviklingsfelt i forhold til at der skal iværksættes tiltag.
Hej Jette
SvarSletDu er godt begyndt på besvarelsen af casen, det kunne være spændende at have hørt om, hvordan du mener at de andre udviklingsfelter i udviklingskompasset, kan sættes i spil I forhold til det tværprofessionelle samarbejde omkring Irene i casen.
Hilsen
Susanne Baumann Ravn