tirsdag den 15. marts 2011

SKB opgave omhandler følgende

Beskrivelse af opgaven:
Opgaven er delt i to dele:
Del 1

1. Undersøge mulighed for at lave en aktivitet med to bruger på bakken. Jette og Sonja undersøger mulighederne, for at indhente de nødvendige tilladelser, som vi skal bruge for at udføre det aktivitet.
2. Aktiviteten skal udføres i velkendte rammer der hvor bruger skal føler sig trygge og at der skal være struktureret ramme hermed menes induktiv og deduktiv leg. Ramme princippet.

3. Mål: Invitere Martin og Trine til fællesskab, ved brug af musik, dans og bevægelse i trygge omgivelser, så vi prøver at udfordre Martin og Trine til at deltage i fælles aktivitet. Vi har valgt at aktivitet tilrettelæges kun for Martin eller Trine, sådan at de bliver delt i to grupper med hver sin aktivitet. (nuzo og at det at være social fremmer sundhed hos den enkelte) Antonovsky)

4. Hvordan Vi har valgt at lave to forskellige aktiviteter. Den ene med Martin, da rammen skal være struktureret, da Martin er autist og derfor muligvis har brug for en tryk ramme, som han kan trives i. Hvor imod Trine udfordrer vi en smule, med at starte med struktur og derefter åbne rammen op med mere induktive leg.

5. Barriere: at to fra gruppen ikke kender brugerne og dermed kan det måske virke overvældene for brugerne, at forholde sig til to nye ansigter. Der ud over kan det måske også virke som en fordel, at to fra gruppen har en begrænset viden om trine og Martin.
6. Forudsætning r:e at to fra gruppen har viden om de to bruger og det kan måske anses som en fordel.
7. Brugerne viser glæde ved at deltage i aktiviteten og at udfordring om samvær lykkes
8. Udfordring: kan være at kende deres belastnings grads, den enkelte og som pædagog at kunne se disse muligheder. Tage hensyn til enkeltes specifikke funktions evne. Derud over er brugerne ikke alderssvarene.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar