søndag den 27. marts 2011

uge 12

Undervisningen med Mette Skovhus
om kropsfortællinger
Læst litteratur til dagens undervisning : mennesket i bevægelse og uddrag fra Pædagogisk idræt-en bevægende pædagogik af Grethe Sandholm og Hanne Wærum Sørensen , Carposano og Pædagoger skal løbe forrest link fra bupl.dk

  • Først skulle vi gøre red for vores tanker om kropsfortællinger . Pædagogen skal gå foran med energi og positivitet, det at hvis at pædagogen er kropslig får børn også lyst til at bevæge sig.
  • Vi skulle gøre rede for den fænomenologiske teoritradition ifølge Merleau-Ponty. Fænomenologien hører ind under åndvisvidenskaben .Fænomenologien :Kropsbevidsthed at det er via kroppen du lærer verden og via kroppen bliver klogere på os selv.At det er hele mennesket der bliver sat i spil. Vi lager det i kroppen som vi trækker på som udgangandpunkt i vores handling. Vi får positive erfaringer. Lærer andre sider af os selv Fænomenologien er ligeglad om vi taber os .
  • Vi skulle gøre red for en åndsvidenskablig tilgang til bevægelse og en naturvidenskabelig tilgang til bevægelse. Åndsvidenskaben går op i at vi skal tabe os og se ud på den og den måde . Det er godt hvis vi står med den viden over for en person med svær livstruende overvægt.
  • Jeg har efter at have læst Pædagoger skal løbe forrest at det er vigtigt at pædagogen giver oplevelser . positivet glæden ved at bevæge sig og at det er et stort ansvar der pålægger pædagogen for at det lykkes.
  • Viden jeg har lært ud fra bogen Grundtræning er at pædagogens korpslighed er altafgørende og at vi kan gå ved siden af bag ved og andre gange foran i grundtræning.

Jeg kan se at børnene endelig er stået op og så vil vi ud i det fantastiske vejr og tage en køretur i ud i det blå vores split nye bil og tag på geogasisning og se om vi kan finde skatten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar