mandag den 14. november 2011

uge 46

Dagens undervisning var aflyst og istedet for skulle vi arbejde med de dias om social inklusion vores lærer har lagt ud til den aflyst undervisning og besvar vores læringmål i portefolie
Emnet er : Etnicitet. Med fokus på at være barn i Danmark og vokse op der og fokus også på forældre generationen.
Litteratur til dagens undervisning : Mikkelsen Flemming m.fl (2010) I Danmark er jeg født. Forlaget Frydenlund s. 48-80,82-91,418

Jeg har læst i bogen om interview med efterkommere af flytninger og indvandre ,der fortæller at de alle har klaret sig godt i Dk om hvorfor de kom til DK og hvor svært det var at komme hertil og det ofte var tælfærdigheder, der afgjorde at det var Dk de kom til . I bogen fortæller indvandrerne og flygtningen om hvordan det var at vokse op i DK .

Litteratur til gæstelære Michelle Jensen time:
Kragh Muller Grethe (2010) Perspektiv på kvalitet i daginstitutioner ,DPU s.7-11
Bro,Kirsten,Løw,Ole og Svanholt(red) (2009) Psykolisk perspektiver på intervention i pædagogiske kontekster. Forfatterne og Psykologisk Forlag A/S s. 9-31


Vi havde undervisning af en ung gæste lære der underviste i intervetion . Vi fik 2 tekster vi skulle læse til undervisningen , men jeg må sige at jeg gav op og læste ikke de sidste sidder, kunne simpelhen ikke forstå teksten og teksten var i et sprog jeg ikke kunne forstå.
Glæden var stor fra min side, da vores unge undeviser viste os nogle slids som var til at forstå og der blev koblet en case på som vi brugte den teori der var i teksterne og hun forklarede det på en måde som jeg kunne forstå.

Hvad har jeg lært i undervisningen?
At det kan lade sig gøre at forstå stof som umiddelbart ser u forståeligt ud .
At intervention er : udviklingsarbejde, rådgivning og oberserve en praksis


Hvordan kan jeg koble det sammen med læringsmålene?
At intervation kan bruges til at afklare et problem som der ude i praksis , til at belyse problemstillinger og til at lave en dokumention af praksis.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar